lördag 21 september 2013

Nu är jag tillbaka.

Nej, jag har inte slutat att blogga. Jag/vi har bara varit på semester. Det känns som om vi har åkt bil igenom hela Europa. Jag räknade efter hur många länder vi har varit i eller passerat igenom, det blev 9 länder. Frankrike (Korsika), Italien, Schweiz, Österrike, Tyskland, Danmark, Sverige, Holland, Belgien. Från början var det meningen att vi "bara" skulle vara på Korsika och i norra Italien, men ibland inträffar saker som man själv inte styr över, därför blev det en liten bilresa till Sverige också. Två övernattningar i Vallentuna ( tack N och S ) och en övernattning i Helsingborg ( tack K ). Vi hann också med en trevlig lunch med både H och K i Malmö innan vi påbörjade vår resa tillbaka till Frankrike. Efter en sån här resa vill man inte gärna sätta sig i bilen på ett bra tag. Det känns som att jag har åkt bil färdigt för i år.





Vi har ätit alldeles för mycket mat, säkert också druckit lite för mycket vin. 
Det mest bestående matintrycket från vår resa är från Italien. Osteria dei Sognatori i Alba är ett riktigt guldställe. Vi har varit där en gång tidigare för 4-5 år sen, och då blev vi helt frälsta och var enigt överens om att vi MÅSTE äta där igen. 
Vi blev verkligen inte besvikna den här gången heller. Maten är vällagad och supergod och man blir verkligen överraskad hela tiden. Vi äter gärna fler måltider där.
Ett annat ställe som vi gärna besöker igen är Le bistrot de la place i Ile Rousse på Korsika. Vi rekommenderar deras Bouillabaisse.


Jag provade ju 5:2 "dieten" veckan innan semestern. En vecka är alldeles för kort tid för att göra en utvärdering. Så nu är det dags igen. Både T och jag kör igång på måndag. Vi får se hur det går......

Piennolo och cocktailtomater från egen odling :)
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar